Inspiration til spørgsmål, du kan få svar på med Navigator

Tilbage til oversigten

Herunder finder du inspiration til spørgsmål, som du kan få indblik i med Navigator:

Indsamling af information om vigtige personlige eller økonomiske beslutninger

  • Er løsning A eller B bedst for os/mig?
  • Hvordan kan en teamstruktur fungere for os? Hvordan skal den sættes op, så projektet glider glat?
  • Er et samarbejde muligt med virksomhed XY/ Afdeling ZY?
  • Er ansvars- og kompetenceområderne velafklarede?
  • Har vi det rette antal mennesker?
  • Skal vi ansætte person A, B eller C i stillingen?

Opnå personlige mål

  • Hvad har jeg brug for, for at opnå mine karrieremål?
  • Er jeg på den rette plads i virksomheden?
  • Burde jeg overveje at skifte job – eller blive selvstændig? Blive ansat?
  • Hvad vil bringe mine personlige mål og værdier på linje med mine erhvervsmæssige mål?

Dynamikkerne i organisationen (konkurrence, koalitioner etc.)

  • Hvad går galt mellem indkøb og distribution?
  • Hvorfor har udvikling sådan et dårligt image i vores virksomhed?
  • Hvorfor er der så stor udskiftning på salgschefens sæde?
  • Hvad blokerer informations flowet i vores virksomhed?
  • Hvorfor bliver folk ved at sige op i afdeling XY?
  • Hvorfor går folk ned med stress i vores afdeling?
  • Hvorfor beklager alle sig over kvalitetskontrollen?

Optimere og undersøge ledelsesfunktionerne i virksomheden:

  • Hvordan kan jeg succesfuldt og fair håndtere konflikter i personalegruppen?
  • Hvordan kan samarbejdet mellem afdelingslederne optimeres?
  • Hvordan kan vi integrere opblomstrende ledere på en god måde?
  • Hvad skal den nye direktør være særligt opmærksom på i systemet?

Indse hvilke ressourcer der er brug for, og hvor der er brug for dem:

  • Hvad forhindrer os/mig i at være succesfulde i markedssegment Z?
  • Hvordan kan vi styrke vores kompetencer?
  • Hvordan kan vi forbedre vores interne procedurer mellem A og B?
  • Hvad ligger bag det dårlige salg af produkt X?
  • Hvad vil forbedre kontakten med vores kunder?
  • Hvordan kan vi genvinde fokus på vores målsætninger? 

Udvikling af virksomhedskultur:

  • Hvilken rolle spiller værdier, visioner og mål på vores virksomhedskurtur?
  • Hvordan ser de ansatte ledelsens koncepter?
  • Hvem leder virksomheden formelt? Uformelt?
  • Hvad vil det kræve at flette vores team sammen?
  • Hvad er baggrunden for problemerne mellem de nye og de gamle ansatte?
  • Hvad er status på tilliden og loyaliteten i vores virksomhed?
  • Hvor attraktiv er virksomheden for nye ansatte?

Læs mere om metoden organisationsopstillinger, der anvendes på Navigator her

Læs mere om Navigator-workshoppen her

Læs mere om Navigator-forløbet her

Tilbage til oversigten