Mine 5 Tips til MUS samtalen med din Chef

Det er højsæson for MUS samtaler. Der er mange forskellige måder at gennemføre MUS samtaler på, men er DU bevidst om, hvor meget indflydelse, DU SELV har på udbyttet?

Så, jeg giver dig lige mine 5 tips ….

 

  1. Forbered dig, så du ved, hvilket udbytte du kunne tænke dig af MUS samtalen. Chancen for at opnå det, der motiverer dig, stiger, når du har en klar og bevidst intention.
  2. Anerkend din chef for det, du rent faktisk synes om ved ham eller hende. Vi glemmer tit at chefen er et menneske med følelser, som OGSÅ har brug for et klap på skulderen en gang imellem. Det gør DIN sag nemmere.
  3. Sig din mening. Tro på at din chef har brug for netop DIN mening og gerne vil have den. Chefen kan intet gøre for dig, hvis du ikke siger tingene, som du oplever dem.
  4. Udvælg og prioriter. Hvis du har forbedringsforslag (kritik), så udvælg og prioriter. Ingen chef kan holde til en alen lang liste med kritikpunkter – vid med dig selv hvilke 1-2 punkter, du synes, er de vigtigste at fokusere på.
  5. Lav konkrete planer med værktøjer/processer, dato etc. for de tiltag, I aftaler at gøre. Det er SÅ demotiverende at møde op til næste MUS samtale og opdage at intet konkret er sket siden sidst.

Mine 5 tips er velafprøvede! Jeg brugte dem første gang, da jeg var ansat i levnedsmiddelbranchen i sin tid. Jeg havde fået en ny chef, og ville gerne have et godt samarbejde op at stå, fra starten. Jeg var netop uddannet NLP Business Practitioner, og var derfor super skarp og bevidst om, hvordan jeg kunne skabe resultater ved at bruge sproget smartere. Til vores første MUS samtale fulgte jeg det, der siden blev disse 5 tips. Det virkede – han lyttede og jeg fik den forandring, som jeg ønskede. Vi fik et fantastisk og yderst respektfuldt samarbejde resten af vores tid sammen.

Vil du vide mere om, hvordan du let kommer igennem med din mening, og tryller din ’nogenlunde’ chef om til en ’fantastisk’ chef?? Blot ved hjælp af dine ord?

Kom med på minikursus Sådan giver du Kritik og feedback, som andre elsker at labbe i sig! og find ud af hvorfor DIN anerkendelse af CHEFEN, er en fordel for DIG! Kun 3 timer. Læs mere her >

Vil du seriøst lære at bruge sproget smartere, så kom med på NLP Change Fitness Business Practitioner. Du lærer, hvordan du får andre med på DINE ideer – helt uden bøvl, brok og manipulation. Det er ’afbøvlings’-forløbet hvor vi træner dine forandringsmuskler og  evner til forandre det, du gerne vil have ændret i dit arbejdsliv – og liv. Både de ydre og de indre forandringer. Se her  >